Технически преглед на камион в чужбина
Модератори: varta, nevena, vencislav
Технически преглед на камион в чужбина
Здравейте! Имаме камион в чужбина, на който техническият преглед изтича края на февруари. Има ли възможност да мине преглед в чужбина, който преглед да бъде признат от органите на съответната държава?
Re: Технически преглед на камион в чужбина
Здравейте,
В Белгия преди две години ме глобиха с 990Е затова, че камиона има датски а не български преглед.
Ето и отговора на белгийския адвокат (българин) с когото се свързах по случая:
Уважаеми г-н Костов,
Относно: глоба
Връщам се към Вас по този случай след съобщението, което ми изпратихте вчера и за което Ви благодаря.
Трябва да знаете, че по принцип плащането на глобата от 990 Евро е погасило наказателното преследване срещу шофьора на камиона и срещу фирмата Ви.
Силно се съмнявам прокуратурата все пак да реши да Ви призове пред районния наказателен съд (прокуратурата трябва да вземе решение в тази насока най-късно до месец след констатиране на нарушението).
Съответно, според мен дело няма да има.
Що се отнася до легалността на мярката, забелязвам, че член 3 § 2 от директивата 96/96/EC върху която се позовавате варира според езиковата версия, на която е четен:
- в българската версия е посочено, че една държава-членка трябва да признае удостоверението за преминат технически преглед издадено от друга държава-членка за превозно средство регистрирано в друга държава членка,
- във френската и в английската версия е посочено, че една държава-членка трябва да признае удостоверението за преминат технически преглед издадено от друга държава-членка за превозно средство регистрирано в държавата-членка, която е издала удостоверението.
Опасявам се, че при подобно противоречие в превода на една директива, английската и френската версия имат предимство пред българската версия.
Във всеки случай, това е вярно за Белгия, където един съдия никога няма да се позове на българската версия на директивата.
Конкретно това означава, че за да бъде валиден в Белгия датския технически преглед, той трябва да се отнася до превозно средство регистрирано в Дания.
Що се отнася до белгийския закон от 15 март 1968 година, той предвижда, че удостоверение за преминат технически преглед не е необходим за превозни средства, които минават транзит през територията на кралството, за да се приберат в държавата, в която са регистрирани.
Надявам се тази информация да Ви е била от полза и оставам на Ваше разположение ако имате въпроси/забележки.
С уважение,
Nikolay Marinov
Avocat
Rue des Minimes, 41
1000 Bruxelles
Tél. : 02/340.71.20
Fax : 02/345.82.78
TVA : 0561.846.566
www.minimes41.be
В Белгия преди две години ме глобиха с 990Е затова, че камиона има датски а не български преглед.
Ето и отговора на белгийския адвокат (българин) с когото се свързах по случая:
Уважаеми г-н Костов,
Относно: глоба
Връщам се към Вас по този случай след съобщението, което ми изпратихте вчера и за което Ви благодаря.
Трябва да знаете, че по принцип плащането на глобата от 990 Евро е погасило наказателното преследване срещу шофьора на камиона и срещу фирмата Ви.
Силно се съмнявам прокуратурата все пак да реши да Ви призове пред районния наказателен съд (прокуратурата трябва да вземе решение в тази насока най-късно до месец след констатиране на нарушението).
Съответно, според мен дело няма да има.
Що се отнася до легалността на мярката, забелязвам, че член 3 § 2 от директивата 96/96/EC върху която се позовавате варира според езиковата версия, на която е четен:
- в българската версия е посочено, че една държава-членка трябва да признае удостоверението за преминат технически преглед издадено от друга държава-членка за превозно средство регистрирано в друга държава членка,
- във френската и в английската версия е посочено, че една държава-членка трябва да признае удостоверението за преминат технически преглед издадено от друга държава-членка за превозно средство регистрирано в държавата-членка, която е издала удостоверението.
Опасявам се, че при подобно противоречие в превода на една директива, английската и френската версия имат предимство пред българската версия.
Във всеки случай, това е вярно за Белгия, където един съдия никога няма да се позове на българската версия на директивата.
Конкретно това означава, че за да бъде валиден в Белгия датския технически преглед, той трябва да се отнася до превозно средство регистрирано в Дания.
Що се отнася до белгийския закон от 15 март 1968 година, той предвижда, че удостоверение за преминат технически преглед не е необходим за превозни средства, които минават транзит през територията на кралството, за да се приберат в държавата, в която са регистрирани.
Надявам се тази информация да Ви е била от полза и оставам на Ваше разположение ако имате въпроси/забележки.
С уважение,
Nikolay Marinov
Avocat
Rue des Minimes, 41
1000 Bruxelles
Tél. : 02/340.71.20
Fax : 02/345.82.78
TVA : 0561.846.566
www.minimes41.be
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта